Przejdź do treści

Pożegnanie Pani Teresy Paradowskiej-Możdżonek – wdzięczność i pamięć na zawsze

|

kategoria:

Z życia szkoły
Teresa Paradowska

Któż zdoła utrwalić me słowa, potrafi je w księdze umieścić?
Żelaznym rylcem, diamentem, na skale je wyryć na wieki?
Lecz ja wiem: Wybawca mój żyje, na ziemi wystąpi jako ostatni.
Potem me szczątki skórą odzieje i oczyma ciała będę widział Boga.
To właśnie ja Go zobaczę”. Hi 19,1.23-27a

Szanowna Pani Dyrektor, kochana Pani Tereso, nasza droga koleżanko,
choć bardzo nie chcemy, żegnamy Cię dzisiaj z wielkim bólem.

Pozostawiasz po sobie piękne wspomnienia i wspaniałe dzieło. Trudno mówić o naszej cudownej szkole nie mówiąc o Tobie. Dziękujemy Ci za wszystkie lata przewodzeniu naszej pracy, wsparciu i oddaniu.

Wierzymy, że śmierć jest jedynie drzwiami do innego wymiaru, a teraz potrzebna jesteś gdzieś indziej. Odpoczywaj w pokoju.

Pogrążona w smutku,
cała społeczność Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 41 im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Zabrzu.

 

Najważniejsze dzieła śp. Teresy Paradowskiej-Możdżonek:

  • 1998 r. – założenie stowarzyszenia KONTAKT Rodziców, Opie­ku­nów i Przy­ja­ciół Na Rzecz Osób Nie­peł­no­spraw­nych In­te­lek­tu­al­nie działającego przy szkole;
  • 2001 r. – utworzenie klas dla dzieci z autyzmem oraz oddziału rewalidacyjno-wychowawczego dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną;
  • 2002 r. – mgr Teresa Paradowska jako dyrektor szkoły była prekursorem Wczesnego Wspomagania Rozwoju na terenie miasta Zabrze. Kierowana przez nią placówka jako pierwsza w mieście organizowała cykliczne zajęcia WWR głównie dla dzieci z autyzmem. Równolegle do organizowanych zajęć obejmujących dzieci mgr Teresa Paradowska zorganizowała grupy wsparcia dla rodziców i opiekunów dzieci niepełnosprawnych oraz Punkt Informacji Prawno–Życiowej;
  • 2002/2003 utworzenie świetlicy terapeutycznej dla absolwentów szkoły
  • 2004/2005 zmiana siedziby szkoły w celu poprawienia warunków edukacji oraz bezpieczeństwa uczniów;
  • 2004 – nadal – wprowadzenie innowacyjnych metod terapii na terenie szkoły: dogoterapia, hipoterapia, felinoterapia;
  • Od 2006 r. – nadal – zainicjowanie corocznego udziału szkoły w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy poprzez organizację wydarzeń wspierających akcję;
  • 2009 – 2016 utworzenie Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego dla dzieci z autyzmem i zaburzeniami rozwojowymi z zakresu diagnozy i terapii: metody SI, metody behawioralnej, terapii logopedycznej oraz rehabilitacji ruchowej;
  • 2009 – nadal – podjęcie inicjatyw mających na celu wzbogacenie bazy dydaktycznej szkoły; utworzenie sal doświadczania świata oraz sal integracji sensorycznej;
  • Od 2017 r. – nadal – zainicjowanie Rządowego Programu „Za Życiem” – od tego czasu szkoła pełni funkcję Ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego;

Współpraca międzynarodowa z placówkami oświatowymi:

  • 2008 – 2010 Program Comenius, współpraca z krajami partnerskimi – Finlandia, Niemcy
  • 2012 – 2014 Wielostronny Partnerski Projekt Szkół Implement Experimetelle Archaik – Turcja, Niemcy
  • 2017 – 2019 Polsko Niemiecka Wymiana Młodzieży Razem w Europie. Jeden cel. „Nie mówię, ale się porozumiewam”
  • 2003 Konferencja „Idea integracji w nowych strukturach edukacyjnych szanse i zagrożenia”
  • 2003 – 2004 prowadzenie szkoleń z zakresu pracy rewalidacyjno- wychowawczej z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Katowicach;
  • 2004 Konferencja metodyczna „Praca rewalidacyjno-wychowawcza z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu głębokim”
  • 2009 konferencja regionalna „Uczeń niepełnosprawny w polskim systemie oświaty”
  • 2011 panel dyskusyjny „Potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dzieci i młodzieży z autyzmem”
  • 2012 konferencja „Dziecko niepełnosprawne, a potrzeby rodziny”
  • 2014 ogólnopolskie szkolenie „Niepełnosprawność społeczna, czyli zespół Aspergera i inne zaburzenia pokrewne”
  • 2017 spotkanie autorskie z Agnieszką Kossowską autorką książki „Duże sprawy w małych głowach”. Pre­lek­cja mamy chłopca z autyzmem i warsz­ta­ty o komuni­ka­cji przy­go­to­wa­nie przez na­uczy­cie­li szkoły
  • Od 2015 – Organizacja Kampanii Społecznej Edukacyjno-Informacyjnej „Niebieskie Zabrze”, skierowanej do mieszkańców Zabrza i miast ościennych.
kondolencjeTeresa Paradowska

Inne wpisy z tego tematu