Informacja dla rodziców

|

kategoria:

Uczymy się w domu

DRODZY RODZICE

Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia i funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 25 marca do 10 kwietnia 2020 roku Szkole Podstawowej Specjalnej nr 41 przechodzimy na nauczanie zdalne, co było już stosowane od kilkunastu dni w naszej placówce. Wprowadzamy kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość, co oznacza wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.

Metody i techniki, które będą stosowane przez nauczycieli SPS 41 to:

  • materiały edukacyjne na sprawdzonych portalach edukacyjnych;

  • materiały prezentowane w programach i na stronach internetowych telewizji publicznej i radiofonii

  • kontakt telefoniczny z nauczycielem

  • komunikacja poprzez pocztę elektroniczną;

  • media społecznościowe, komunikatory, programy do telekonferencji przy zachowaniu bezpiecznych warunków korzystania z Internetu;

  • lekcje online w formie nagrań ;

  • programy telewizji publicznej i audycje radiowe;

  • informacje i materiały edukacyjne na stronie internetowej szkoły;

  • podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń otrzymał

  • wydrukowane przez szkołę materiały dla uczniów i wyłożone we wskazanym miejscu do odbioru przez rodziców;

  • dostarczone wydrukowane materiały dla ucznia drogą pocztową;

Wychowawcy klas w porozumieniu z rodzicami ustalili możliwe formy pracy zdalnej, informacje te zostały przekazane wszystkim nauczycielom prowadzącym zajęcia w danej klasie.

Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela
i ucznia, która będzie odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia w zależności od zasobów sprzętowych ucznia i rodzica/opiekuna oraz dostępu do drukarki.

Nauczyciele będą kontaktować się z rodzicami w rozsądnych odstępach czasowych, przedstawiając propozycje ćwiczeń do przeprowadzenia w domu, wskazując czynności praktyczne oraz te , które polegają na wypełnianiu kart pracy.

Uczniowie za pośrednictwem rodziców będą przesyłać drogą elektroniczną odrobione prace domowe (w postaci skanów, plików, zdjęć), a jeśli nie mają możliwości skorzystania z Internetu to również telefonicznie będą porozumiewać się z nauczycielem.

Rodzice

Zachęcajcie swoje dziecko do samodzielnej pracy.

Bądźcie w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami – udostępnijcie adres e-mailowy, korzystajcie z telefonu, komunikatorów, sprawdzajcie stronę internetowa szkoły oraz portal społecznościowy facebook.

Wykorzystajcie czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, szkoły na większe usamodzielnienie swojego dziecka.

Oczekujcie od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane.

Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy.

Znajdźcie czas na czytanie dzieciom i z dziećmi.

Korzystajcie z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponujcie dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystajcie z porad i propozycji nauczyciela. Pytajcie o wszystko i dzielcie się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka.

uczymy się w domu

Inne wpisy z tego tematu

Zespół Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej
Uczymy się w domu cz. 8
Skip to content