W roku szkolnym 2019/2020 w naszej placówce kontynuowany jest autorski program dogoterapii „Cztery łapy” opracowany przez mgr Katarzynę Średzińską. Certyfikowany zespół terapeutyczny pierwszego stopnia: Pani Kasia i owczarek australijski -Muffin- rozpoczęli pracę z uczniami i przedszkolakami od 20 września. Tak jak wcześniej zajęcia prowadzone są w oparciu o poszczególne obszary programu – komunikacja, sprawność ruchową, emocje, umiejętności matematyczne. Obecność czworonożnego przyjaciela zachęca i motywuje uczniów i przedszkolaków do aktywnego uczestnictwa w komunikacji, zarówno werbalnej jak i alternatywnej.
Program uwzględnia także dbałość o sprawność ruchową uczestników zajęć i w związku z tym zaplanowane są wyjścia poza teren placówki i ćwiczenia na dworze. ,,Psia matematyka” czyli praca na konkretach tematycznie związanych z psem pozwoli na ćwiczenie umiejętności matematycznych. Praca z trudnymi emocjami i budowanie wyższej samooceny to kolejny obszar, w którym obecność psa-terapeuty ma ogromne znaczenie i tak jak poprzednie obszary jest kontynuacją zadań z poprzedniego roku szkolnego.
W tym roku, nowym narzędziem pracy jest KARTA PRZYJACIELA MUFFINA. Przedszkolaki i uczniowie dzięki karcie będą zdobywać pieczątki psiej łapki i odnotowywać swoje sukcesy a także tematy zajęć. Dzieci z grup przedszkolnych przyjęły KARTĘ z ogromnym entuzjazmem. W tym roku szkolnym również przypomnimy sobie jak należy dbać o pieska i inne zwierzęta domowe, jakie są obowiązki właściciela i jak bezpiecznie i miło spędzać czas ze zwierzętami.
Zajęcia z zakresu dogoterapii dla przedszkolaków i uczniów Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 41 są bezpłatne. Jeżeli ktoś z Państwa chciałby wspomóc nasze działania edukacyjne i posiada niepotrzebne już w domu gry, puzzle, figurki psów, domino lub inne pomoce edukacyjne tematycznie związane z psem lub zwierzętami, prosimy o kontakt z Panią Kasią Średzińską lub Radą Rodziców. Takie pomoce na pewno się przydadzą i zostaną wykorzystane podczas zajęć.