DRODZY RODZICE
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia i funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 25 marca do 10 kwietnia 2020 roku Szkole Podstawowej Specjalnej nr 41 przechodzimy na nauczanie zdalne, co było już stosowane od kilkunastu dni w naszej placówce. Wprowadzamy kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość, co oznacza wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
Metody i techniki, które będą stosowane przez nauczycieli SPS 41 to:
materiały edukacyjne na sprawdzonych portalach edukacyjnych;
materiały prezentowane w programach i na stronach internetowych telewizji publicznej i radiofonii
kontakt telefoniczny z nauczycielem
komunikacja poprzez pocztę elektroniczną;
media społecznościowe, komunikatory, programy do telekonferencji przy zachowaniu bezpiecznych warunków korzystania z Internetu;
lekcje online w formie nagrań ;
programy telewizji publicznej i audycje radiowe;
informacje i materiały edukacyjne na stronie internetowej szkoły;
podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń otrzymał
wydrukowane przez szkołę materiały dla uczniów i wyłożone we wskazanym miejscu do odbioru przez rodziców;
dostarczone wydrukowane materiały dla ucznia drogą pocztową;
Wychowawcy klas w porozumieniu z rodzicami ustalili możliwe formy pracy zdalnej, informacje te zostały przekazane wszystkim nauczycielom prowadzącym zajęcia w danej klasie.
Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela
i ucznia, która będzie odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia w zależności od zasobów sprzętowych ucznia i rodzica/opiekuna oraz dostępu do drukarki.
Nauczyciele będą kontaktować się z rodzicami w rozsądnych odstępach czasowych, przedstawiając propozycje ćwiczeń do przeprowadzenia w domu, wskazując czynności praktyczne oraz te , które polegają na wypełnianiu kart pracy.
Uczniowie za pośrednictwem rodziców będą przesyłać drogą elektroniczną odrobione prace domowe (w postaci skanów, plików, zdjęć), a jeśli nie mają możliwości skorzystania z Internetu to również telefonicznie będą porozumiewać się z nauczycielem.
Rodzice
Zachęcajcie swoje dziecko do samodzielnej pracy.
Bądźcie w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami – udostępnijcie adres e-mailowy, korzystajcie z telefonu, komunikatorów, sprawdzajcie stronę internetowa szkoły oraz portal społecznościowy facebook.
Wykorzystajcie czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, szkoły na większe usamodzielnienie swojego dziecka.
Oczekujcie od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane.
Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy.
Znajdźcie czas na czytanie dzieciom i z dziećmi.
Korzystajcie z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponujcie dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.
Korzystajcie z porad i propozycji nauczyciela. Pytajcie o wszystko i dzielcie się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka.